Positioneringstraject: jezelf neerzetten als sterk merk

In 8 sessies bouwen we aan jouw online zichtbaarheid.
Voor zzp’ers
die de leukste klanten willen aantrekken en zich willen onderscheiden door gewoon zichzelf te zijn.

Knaagt dat gevoel ook zo aan je, dat je nu echt eens iets moet gaan doen met je marketing?

Als ondernemer weet je het wel: je moet jezelf laten zien.

Maar dat is nog best een uitdaging.

  • Je weet niet zo goed welk verhaal je moet vertellen;
  • Je wil je onderscheiden, maar hoe en waarmee?
  • Je wil krachtig en professioneel overkomen, maar hebt niet veel kaas gegeten van online marketing;
  • Je weet op netwerkbijeenkomsten lastig op een krachtige manier te vertellen wat jij precies doet.

Jij hebt je vol op jouw klanten gestort. Nu vind je het tijd geworden om eens echt aan je eigen positionering te werken. Je bent ooit begonnen met een website. Hebt een logo. Maar nooit echt nagedacht over een strategie. Nooit echt nagedacht over het verhaal wat je wil vertellen en hoe je alles op elkaar kunt aansluiten. Zodat alles hetzelfde uitstraalt. Zodat jij echt een sterk merk uitstraalt.

Je hebt ook al vaker iets gepost op LinkedIn of Instagram, maar het voelt gemaakt. Niet echt van jou. Het werkt gewoon niet voor jou. Niet genoeg in ieder geval. Het levert je geen nieuwe klanten op. En al helemaal geen klanten die bij jou passen. Klanten waar jij blij van wordt.

Ik ga je helpen! Om te bouwen aan een sterke merk en een professionele uitstraling. Een positionering waardoor jij klanten aantrekt die bij jou passen. Een sterke marketingfundering, waarin jij ook nog eens gewoon je persoonlijkheid kunt laten zien!

We gaan aan de slag met

Zodat je uitstraalt wie jij bent, je verhaal van jou voelt. En je klanten aantrekt die bij jou passen.

Zet je bedrijf goed in de markt door één helder verhaal te vertellen. 

Jij hebt straks een website die bezoekers overtuigt betalende klant te worden.

Een professioneel profiel en posts die laten zien dat jij dé expert bent.

Wil jij:

  • Alleen maar leuke klanten trekken?
  • Een website die uitstraalt wie jij bent?
  • Duidelijk weten wat je kunt vertellen als iemand vraagt wat je doet?
  • Een professionele uitstraling op social media?
  • Weten welke elementen jij op je site moet zetten om bezoekers om te zetten naar klanten?
  • Een overtuigend basisverhaal, dat je overal kunt inzetten
  • Nooit meer hoeven piekeren wat je nu toch weer moet posten op Linkedin?
  • Dat anderen jouw zien als expert?

Heb je een of meer van deze vragen met ‘ja’ beantwoord? Dan is dit positioneringstraject echt voor jou! Boek nu zonder enige verplichting een gratis sparringssessie van 30 minuten. En ontdek hoe dit traject jou echt helpt een sterk merk uit te stralen.

We ontdekken samen welk verhaal jij kunt vertellen. Een verhaal dat dicht bij jouzelf staat én overtuigt.

Dit krijg jij in deze 1-op-1 workshop:

Stap 1

Een goede strategie voor je marketing begint met het bepalen van doelen en je doelgroep.

Je doelgroep heb je vast al in je hoofd, maar weet jij echt goed wie ze is, waar je haar vindt, welke keuzes ze maakt?

En wat wil jij zelf bereiken met je marketing? 

Je krijgt fijne werkbladen en gaan samen op zoek naar het antwoord op deze vragen.

Stap 2

Een sterk merkt geeft richting. En daarom moet je keuzes maken. In hetgeen jij vertelt over jezelf en jouw aanbod. 

We kijken wat je moet vertellen, wat aanhaakt op de behoefte van de doelgroep en wat je gerust kunt weglaten in je verhaal.

Als resultaat heb jij jouw merkverhaal duidelijk op papier staan. Een goede basis van jouw online zichtbaarheid.

Stap 3

Vanuit jouw merkverhaal nemen we je huidige online zichtbaarheid onder de loep.

Je loopt de digitale deur uit met een korte pitch die jij op netwerkborrels kunt vertellen.

Je krijgt een website scan en allerlei tips hoe je daar jouw
positionering kunt verwerken.

En ik kijk met je mee naar je LinkedIn profiel en help je aantrekkelijke posts te schrijven.

 

 

Dit levert het positioneringstraject jou op:

        • Je straalt uit wie jij bent (op social media, op je website en in gesprekken met klanten);
        • Je weet precies wat je moet vertellen als iemand vraagt wat je doet;
        • Jouw doelgroep kan niet meer om jou heen als expert;
        • Je trekt klanten aan (alleen de leuke!);
        • Kortom: jij wordt een sterk merk.

Je leert je te onderscheiden door gewoon jezelf te zijn.

Zij ontvingen al een website scan

Annette Bak

“Als blijkt dat social media voor de marketing van mijn initiatief onvermijdelijk is, trek ik aan de bel bij Mariëlle. Zij leidt me tijdens de cursus door de basics van LinkedIn. Van het opmaken van mijn profiel tot het posten van een bericht. En dan geeft ze me net dat extra zetje om daadwerkelijk actief te worden op LinkedIn. Iets wat ik nu met veel plezier doe. En bij vragen kan ik nog steeds bij Mariëlle terecht.”

“Mariëlle schrijft voor ons regelmatig blogberichten en website-content. De samenwerking verloopt erg flexibel en Mariëlle weet snel wat de schrijfstijl is die bij je organisatie past. Ook zijn de lijntjes erg kort waardoor we snel kunnen schakelen, wat voor ons ook erg positief is.”

“Het was erg druk op onze afdeling en we hadden een persbericht en een artikel nodig inclusief het interviewen van 3 studenten van de opleiding. Wij waren ontzettend blij verrast met het resultaat. Marielle pakte alles dusdanig goed op dat we een volledig en foutloos persbericht en artikel terugkregen. We konden het zo doorsturen naar de pers en publiceren op onze website en intranet.”

Dit gaan we precies doen:

        • 1-op-1 workshop
        • Online via Teams
        • 8 sessies met alle aandacht voor jouw bedrijf

Module 1: jouw unieke punten

Tijdens de eerste sessie ontdekken we samen waarom jij doet wat je doet en waar je kracht ligt. Ik stel je heel wat vragen en jij vertelt. Na dit gesprek ga ik aan de slag voor je om jouw unieke punten helder in kaart te brengen. Die presenteer ik je in de tweede sessie van deze module. Samen kiezen we de beste uit die we willen inzetten voor jouw unieke positionering. 

We ontdekken samen welk verhaal jij kunt vertellen. Maar dan wel een verhaal dat dicht bij jouzelf staat.

Module 2: jouw doelgroep

Waar kun je jouw doelgroep echt mee helpen, waar ligt hun behoefte en hoe presenteer je jouw aanbod zodat de potentiële klant echt ziet dat jij hem/haar kunt helpen? Tijdens deze module krijgt je verschillende werkbladen om in te vullen.

Module 3: jouw verhaal

Nu we goed weten wie jouw doelgroep is en wat jij kunt uitstralen om je te onderscheiden, gaan we je verhaal structuur geven. Het wordt de basis van jouw persoonlijke merk. Een verhaal wat je kunt toepassen op je website, je LinkedIn profiel, je content en in netwerkgesprekken.

In deze module krijg je handvatten om zelf jouw verhaal te gaan schrijven. Van mij krijg je feedback, zodat we samen werken aan een verhaal dat anderen overtuigt.

Module 4: jouw LinkedIn profiel

In twee sessies professionaliseren we jouw LinkedIn profiel. Hoe zorg je dat jouw merkverhaal hier goed naar voren komt? Wat zet je wel en niet op je profiel?

In de tweede sessie duiken we in jouw netwerk: bereik jij jouw ideale klant? Wie mis je nog in je netwerk en zou jij ontzettend graag binnen willen halen als klant? Hoe pak je dat aan via LinkedIn? Je krijgt een emmer vol handvatten.

Module 5: jouw website

Je website is dé plek waar potentiële klanten beslissen of ze jouw diensten afnemen of niet. Samen zorgen we ervoor dat jouw site de allerleukste klanten aanspreekt, die jij heel graag binnentrekt. Ook krijg je advies over je teksten en de juiste buttons om de conversie op je website te verhogen.

Uiteindelijk kun je deze tips zelf toepassen op je site, of heb je een helder document om aan je webbouwer te geven.

BONUS: jouw visuele plaatje

Een professioneel merk uitstralen doe je niet alleen door je verhaal met woorden te vertellen. Het oog wil ook wat en jouw visuele uitstraling is daardoor enorm belangrijk. Andrelon kiest bewust voor een paarse verpakking en het logo van Lego is niet voor niets rood. Naast de 5 modules krijg je een kleuradvies. Welke kleuren passen er bij het verhaal wat jij uitstraalt? Je krijgt een helder advies, zodat je de kleuren kunt toepassen op je website, in je logo en alle andere materialen die jij gebruikt om te vertellen dat jij er bent.

Voor wie is dit traject

Dit traject is er voor kennisondernemers. Of je nu mindfulness coach of fotograaf bent, jurist of financieel adviseur. Jij wil niet meer aanklooien, maar je online zichtbaarheid nu eens echt goed neerzetten. Werken vanuit een plan, waarover is nagedacht. Zodat je jezelf krachtig in de markt kan zetten en mensen niet meer om jou heen kunnen. Maar wel op een manier die bij jou past. Geen posts die nep voelen, maar online zichtbaar zijn mét jouw persoonlijke tintje. 

Ik ga je helpen

Je weet dat je moet werken aan een betere uitstraling van jouw bedrijf, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Vol energie zorg ik voor structuur. Samen gaan we aan de slag met jouw verhaal voor LinkedIn, je webteksten en netwerkpitch. Eén sterk merkverhaal voor jouw bedrijf!

MarielleDeMunnik11

Bij mij krijg je:

  • 1-op-1 workshops en volle aandacht voor jouw individuele merk;
  • Geen snel marketingbureau, maar iemand die de tijd neemt om te luisteren naar wie jij bent.
  • Ruim 10 jaar marketing- en communicatie-ervaring met grote merken als Rabobank en het Joods Historisch Museum, en zzp’ers en hun positionering;
  • Geen losse content, maar één verhaal voor al je marketingmiddelen
  • Zelfvertrouwen om online te mogen zijn wie jij bent.

Schreeuw van de daken dat jij er bent.
Zonder schreeuwerig over te komen.

Wat vraag ik van jou:

Voor dit positioneringstraject vraag ik van jou 795 euro.

Daarvoor krijg je mijn volle aandacht voor jouw bedrijf tijdens de 8 online 1-op-1 sessies. In de meeste gevallen hebben we wekelijks een afspraak van een uur. Maar we plannen afspraken in op de momenten die in ons beide agenda’s goed passen.

Daarnaast maak ik tijd voor je vrij om jouw teksten, je website en LinkedIn profiel te voorzien van feedback en allerlei tips. Daarbij vraag ik je af en toe wat tijd te nemen om opdrachten thuis uit te werken en bekijk ik jouw input buiten de online sessies om. Heb je nog geen website of LinkedIn profiel? Geen probleem! Samen leggen we de basis om daaraan zelf te kunnen bouwen of een kant en klaar pakket neer te leggen waar de webbouwer mee aan de slag kan.

Klaar om te bouwen aan jouw sterke merk?

Vraag nu jouw positioneringstraject aan
en zorg dat jij geen tijd meer verspilt aan online verhalen die niemand ziet.

*Na inschrijving neem ik contact met je op en plannen we samen de data in voor de sessies. 

Een sterk merk op een onvervalste manier: jouw verhaal op een persoonlijke manier vertelt.

Bouw nu aan je online zichtbaarheid

Stel het niet langer uit. Vraag nu je 1-op-1 workshop aan!

  • Je kunt straks duidelijk vertellen wat jij doet;
  • Je weet precies wat jou onderscheidt van anderen;
  • Je straalt overal online uit wie jij bent als ondernemer;
  • Klanten kloppen bij jou aan omdat ze zien dat jíj degene bent die hen kan helpen.

Er staat straks een sterk merk, vol authenticiteit!

Vraag nu een gratis sparringssessie aan.

Dan help ik je in zo’n 30 minuten op weg naar dat sterke merk.